Vacanta de vis in Maldive

Iti place? Click aici sa ii dai share!

Asa cum am promis, vin astazi cu un articol mai amplu despre vacanta tocmai incheiata.

Faptul ca sunt indragostita de Maldive nu mai este nici un secret, de data aceasta am ajuns in acest paradis pentru a saptea oara, si..sa fiu sincera, acum m-as sui in avion si m-as intoarce inapoi πŸ™‚ ! Chiar asa, cu tot stresul purtarii mastii timp de 10 ore cat dureaza drumul … merita fiecare minut!

Totusi, am avut parte si de cateva premiere/experienta noi, ca de exemplu vacanta alaturi de o prietena … si ce sa spun, ne-am simtit minunat in aceasta formula! Daca ne-ati urmarit pe Fb si pe IG cu siguranta ati vazut ce energie buna a fost acolo!

Am scris articolul mai ales pentru cei care m-au intrebat despre aceasta destinatie, cum am ales resortul, ce activitati pot fi facute acolo, care sunt conditiile de calatorie, etc.. Incerc, deci, sa raspund tuturor intrebarilor.

Si voi incepe cu inceputul, DECIZIA!

Dupa multe discutii si povesti inerente pandemiei si dorintei noastre de calatorii, am inceput sa visam cu ochii deschisi la Maldive, eu… si Sonia Argint, prietena mea buna si veche. Mai fusesm impreuna in Turcia, la Cappadocia dar si la noi la mare, asa ca stiam ca putem sa “ne inhamam” la o calatorie mai lunga si mai indepartata doar noi amandoua.

In intampinarea dorintei noastre a venit agentia A-Listers Travel cu care am si aranjat tot pachetul: 7 nopti cu mic dejun inclus, vila pe apa (Water Villa), Premium All Inclusive, Vouchere in valoare de 100 $ pentru SPA (sau pentru 3 sedinte de diving), transfer cu hidroavionul, plus complimentary Dolphin Sunset Cruise, snorkel la reciful de corali, caiace si stand-up paddle. Dar mai multe gasiti pe site-ul agentiei, l-am lasat mai sus.

Recunosc ca, fiind pandemie, am stat bine sa cantarim aceasta “aventura” atat de departe de casa, dar .. s-a dovedit ca absolut peste tot (de la avion, aeroport, resort) ne-am simtit in siguranta, fiind luate toate masurile de protectie aferente. Pot sa spun chiar ca a existat si un avantaj, legat de restrictii – nu a fost pe nicaieri aglomerat, nu au fost ore/cozi interminabile in vami, control bagaje, pasapoarte, etc.. Desigur, am urcat in avion doar cu testul PCR facut cu 48 de ore inainte, si la fel si la plecarea din Maldive, am fost obligati sa facem testul PCR inainte cu 2 zile de intoarcerea in tara.

ZBORUL

Ca si companie aeriana, am ales Turkish Airlines dintr-un motiv foarte bine gandit: transferul la Istanbul de doar 2 ore. In plus, TK are avioane mari, spatioase, in care drumul de 7 ore Istanbul – Male si respectiv 8 ore Male – Istanbul, este o idee mai confortabil. Zborul este de noapte, deci se poate spera si la putin somn. Cu restrictiie Covid insa, am stat tot timpul zborului cu masca iar mancarea servita nu a fost acea masa calda obisnuita la zboruri atat de lungi, ci doar sendviciuri aduse in cutii de carton. In afara de apa, nu ni s-a oferit nici ceai, nici cafea, ceea ce totusi m-a surprins, stiind ca alte companii aeriene nu au aceste restrictii.

La intrarea in avion, toata lumea a primit un kit cu mai multe masti, dezinfectant, servetele antibacteriene.

RESORTUL

Situat la sud fata de ecuator, in Atolul Nilandhe de Sud, resortul este la 40 de minute distanta de zbor cu hidroavionul (si acest zbor este o experienta in sine!). Privind de sus, se deschide o alta perspectiva asupra insulelor, iar culorile cerului si oceanului se intrepatrund intr-un mod absolut unic, ca intr-un basm fantastic.

Sun Syam Iru Veli ne astepta cu nisipul fin, de corali si marea in toate nuantele posibile de albastru si turcoaz. Ba chair am avut parte si de o primire “locala” .. langa casuta noastra venise la intampinare un sting ray, il vedeti mai jos πŸ™‚

Casuta noastra pe apa a fost o alegere senzationala, in primul rand ca ne dadeam jos din pat, practic, direct in ocean iar dimineata “primeam” in vizita o multime de pesti multicolori si stele de mare, chiar la noi in “ograda”, cum ar veni πŸ™‚

Apoi eram departe de orice zgomot posibil (nu ca ar fi fost) dar, fata de o casuta pe nisip unde ai vecini destul de apropiati (cu copii mici …), nu exista comparatie. Plus, puteam sta la plaja pe pontonul propriu si personal in deplina intimitate. Aveam si piscina (toate casutele au, si cele de pe plaja si cele de pe apa), dar sincer, nu am folosit-o decat pentru poze.

Sun Syam Iru Veli este un resort de 5 stele, potrivit ca marime, cu restaurante, baruri, 2 piscine infinity, watersports (caiac, paddle dar si sporturi cu motor, pe care, personal nu le agreez deloc in acesta zona care ar trebui maxim protejata) Aceasta fabuloasa biodiversitate din adancuri este deja extrem de fragila si delicata iar jet skiurile polueaza atat apa, prin eliminarea combustibililor nearsi, dar si atmosfera, plus poluarea fonica si vibratiile, resimtite pana in adancuri.

SPA-ul este asezat pe apa, 7 casute plutitoare cu vedere la ocean si cu pardoseala de sticla, astfel incat, atunci cand stai cu fata in jos la masaj, sa poti privi pestii. Daca ajungeti aici (sau oriunde se fac terapii ayurvedice) incercati Abhyanga, un masaj cu ulei cald, care o sa va placa maxim, garantez!

Dimineata ne rasfatam cu un floating breakfast, iar la pranz si seara “vizitam” restaurantul principal, unde am incercat toate variantele posibile de mancare indiana (dal – curry de linte, plus tot felul de alte feluri curry, condimentate si senzational aromate) dar si cu specific Maldivian (peste proaspat fabulos de gustos). Alaturi de un pahar de vin, fireste πŸ™‚

Noi am vrut sa mancam cat mai “local/zonal” dar exista si alte optiuni: grill, italian, international, etc plus serile tematice, cu tot felul de produse specifice.

TO KNOW/TO DO

Daca ar fi dupa mine, inainte de calatoria in Maldive, as da fiecarui turist un “ghid de buna purtare” pentru a sti sa se comporte in aceasta zona unica pe planeta, senzationala din punct de vedere biodiversitate. Fiecare pas facut in Maldive trebuie facut cu constiinta si constienta.

Insulele Maldive sunt in numar de aprox 1200 care formeaza 26 de atoli; doar 200 din ele sunt locuite de catre localnici si inca 200 sunt resorturi turistice. Multa vreme au fost o destinatie exclusivista si dedicata cuplurilor, dar din ce in ce mai multe familii cu copii aleg sa isi petreaca vacanta aici, asa ca sunt cateva lucruri importante de stiut.

Insulele Maldive se confrunta cu imense provocari datorate incalzirii globale – vor fi primele bucati de pe Terra care vor fi inghitite de ape, preconizarea fiind ca pana in 2100 acestea vor disparea in totalitate. Avand o “inaltime” de doar cativa metri peste nivelul marii si fiind permanet expuse eroziunii, practic, nu vor avea nicio sansa de suprvieturire. Statul maldivian a luat deja masuri pentru a-si muta cetatenii in alte teritorii, pe continent.

De asemenea, fiecare insula a supravietuit pana acum cu ajutorul recifelor de corali care o inconjoara. Coralii, pe langa faptul ca reprezinta “casa” a mii de specii de pesti tropicali si plante subacvatice, creeaza o bariera importanta impotriva eroziunii, tinand valurile la distanta si deci, insulele intacte. O alta imensa provocare este asadar, chiar pastrarea sanatatii acestor fiinte minunate: coralii. Cel mai mare dezastru petrecut in Oceanul Indian a fost cutremurul din 2004 de 9 grade pe scara Richter care a provocat acel imens tsunami si a afectat puternic zonele de coasta a opt tari, inclusiv Maldive, care au si declarat starea de urgenta. Atunci au fost distruse mii de recife iar acum, temperatura crescuta din toate oceanele lumii, produce fenomenul de coral bleaching, care este de fapt, moartea coralilor.

Recifele de corali au o importanta enorma pentru supravieturirea intregii zone, atat la suprafata cat si in adancuri, au nevoie de ingrijire si protectie permanenta. Biologii marini se lupta nonstop si incearca “replantarea” coralilor pe cadre metalice speciale (lucru pe care l-am facut si eu acum cativa ani) dar din pacate, acestia nu supravietuiesc mereu.

Apele celui mai frumos si sanatos atol, BAA, este de foarte multi ani, zona protajata aflata in patrimoniul UNESCO.

Nisipul Maldivelor este format de corali macinati de apa dar si de nisipul eliminat de pestii parrot fish; este atat de fin incat de multe ori ai senzatia ca mergi pe o plaja de pudra. Ideea de a construi castele de nisip este una cel putin nefericita: acest nisip nu are legatura cu cel pe care il stim la noi la mare, avand o alta compozitie. Si, dupa cum scriam si ep FB/IG, sub acest nisip foarte fin traieste o specie de crabi, careia ii se strica habitatul in momentul in care se sapa gropi pentru a face castele.

Nu e o idee buna nici sa luam suveniruri scoici si corali de pe plaja sau din apa pentru ca acestia sunt chiar fundamentul formarii insulelor.

Una din principalele atractii in Maldive este snorkel-ul .. si cine se incumeta, diving-ul. In resortul Sun Syam Iru Veli poti face lectii de diving si iti poti lua certificat PADI, recunoscut international.

Noi ne-am multumit cu snorkel-ul, vizita la recif era parte din ritualul nostru zilnic. Invatasem pe dinafara “locatarii” fiecarui coral, stiam ce pesti locuiesc in fiecare scorbura, care specie e mai sperioasa, care mai curioasa, care mai prietenoasa, care mai nepasatoare … pentru ca daaa, am fost si ignorate, daca va vine sa credeti πŸ™‚ πŸ™‚

Pentru o experienta si mai profunda, se fac excursii zilnice in larg, cu ambarcatiunea resortului, la reciful mare, unde am vazut si testoase si mantaray. Pfaaaa, ce traire de nedescris in cuvinte!! Oceanul iti arata si te face sa-ti dai seama si mai bine cat de mic esti, de neinsemnat, iti mai ia din aere si te invata sa fii umil in fata lui si a spectacolului naturii desfasurat, la propriu, sub ochii tai.

Ce mai poti face? Sa iei caiacul sau standup paddle-ul si sa te plimbi pe apa, sa mergi sa vezi delfinii, tot in cadru organizat de resort, sa mergi la pescuit, daca te pasioneaza, sa vizitezi localnicii si sa le cunosti obiceiurile, siii … sa faci multa baie si plaja, evident.

Iar daca totusi alegeti sa mergeti cu copiii in aceasta destinatie, invatati-i sa iubeasca, sa aprecieze si sa protejeze fiecare fir de nisip, fiecare frunza, furnica, peste, scoica … orice se afla aici este extrem de pretios!

Si va rog eu mult, nu mergeti cu ski jetul in Maldive, o puteti face oriunde pe planeta!!

SKINCARE

Am promis ca fac o lista cu produsele de ingrijire pe care le-am avut cu mine, asa ca iat-o:

Pentru ten

• La Roche Posay Gel Anthelios Dry Touch SPF 50
  • La Roche Posay anti-shine fresh invisible mist SPF 50
  • Clinique Superdefense SPF 40 multi correcting gel
  • Clinique Moisture Surge Auto-replenishing Hydrator
  • Clinique All About Eyes
  • Sheet masks de la Dr.Jart+ & Tony Moly Master Lab cu acid hialuronic, ceramide, colagen, EGF, snail mucin (cate una in fiecare zi)
  • La Roche Posay Effaclar Duo (pentru seara, la nevoie)

Pentru corp

• La Roche Posay Anthelios XL ulei hranitor pentru plaja SPF 50
  • After sun am folosit produsele de de la hotel

Pentru par

De fiecare data cand plec la soare, am grija ca parul sa fie intens hranit/hidratat, asa ca am avut cu mine doua uleiuri.

• Khadi Ulei de par ayurvedic pentru stimularea cresterii parului Vitality Grow
  • Moroccanoil Oil Ulei regenerator

Si nu in ultimul rand vreau sa va povestesc cateva cuvinte despre staff-ul resortului, care a fost de exceptie.

Personalul, oriunde in lume, iti poate face vacanta de vis sau ti-o poate transforma intr-un cosmar. Nu am destule cuvinte frumoase sa vorbesc despre ei, au fost pur si simplu senzationali, toti.

Motto-ul lor: orice iti doresti, se poate!

De la general manager, care intampina la sosire pe absolut toata lumea, chef F&B manager, spa manager, host manager pana la terapeuti, cei de la watersports, cei de la curatenie care ne lasau in fiecare seara pe pat animalute din prospop πŸ™‚ … toti au fost absolut impecabili.

Asa ca, nu pot sa concluzionez altfel decat ca am fost si ne-am simtit efectiv ca … #douadiveinmaldive πŸ™‚

Hugs, si nu uita citatul meu preferat:

β€œNature gives you the face you have at twenty; it is up to you to merit the face you have at fifty.” Coco Chanel

Articole interesante:

Iti place? Click aici sa ii dai share!

Follow:

2 Comments

1. 14/02/2024 / 12:35

Care e cea mai buna perioada de vizitat Maldive? Sa nu fie nici canicula, dar nici ploi.