Vacanta printre fiorduri

Iti place? Click aici sa ii dai share!

Imi doresc de foarte mult timp sa vad Norvegia, de fapt, fiordurile. M-am interesat, am intrebat, m-am documentat si am aflat ca aceste minunatii ale naturii se vad cel mai frumos dinspre mare spre uscat, adica dintr-un vapor de croaziera.
Nu prea sunt fana a excursiilor cu lume multa, nu am fost niciodata intr-o croaziera pe mare, dar am zis ca pana la urma sa incerc, nu am nimic de pierdut. Astfel am ajuns la agentia World Travel, reprezentatnt Celebrity Cruises pentru Romania, una dintre cele mai serioase si bine cotate companii de nave de croaziera din lume. Asta se intampla anul trecut, in august…un detaliu de care trebuie tinut cont daca va doriti o astfel de experienta….
Agentia mi-a prezentat mai multe variante de excursii care cuprindeau fiordurile norvegiene, iar cei dornici de aventura si iubitori de frig aveau posibilitatea sa ajunga chiar “mai sus” de Cercul Polar. Pentru mine insa cel mai potrivit mi s-a parut traseul cu plecare din Amsterdam si cu oprire in 8 orase/port din Norvegia inclusiv Oslo, cel mai nordic punct fiind Molde (pentru cine are curiozitatea de ase uita pe harta), o excursie de 12 nopti. Din cate am inteles, Celebrity Cruises nu face acest traseu de foarte multe ori pe an (anul acesta a fost o singura excursie), de aceea a fost nevoie sa ma hotarasc si sa rezerv cu un an inainte, adica imediat cand a fost pusa in vanzare croaziera.
Am ajuns in Amsterdam cu cateva zile inainte de data imbarcarii, imi place mult orasul si il revad mereu cu drag, iar apoi am plecat spre Norvegia. Vacanta a fost de vis, ma gandeam ca o sa-mi placa, dar per total mi-a intrecut asteptarile, totul a fost perfect!
Norvegia este o tara realmente verde, cu peste 25% paduri, cu vegetatie extrem de bogata datorata umezelii crescute si a apelor curgatoare care tasnesc din piatra la tot pasul. Cascade peste cascade care cad de la sute de metri, rauri, lacuri, apa din Marea Nordului care patrunde adanc in uscat, totul face ca peisajele de aici sa-ti taie rasuflarea, sa ramai mut in fata naturii si sa multumesti Divinitatii ca ai ajuns sa vezi aceste locuri.
Oraselele/port in care ne-am oprit sunt extrem de mici, dar de pe vas puteai sa te inscrii in diferite excursii cu ghid, astfel incat atunci cand debarcam aveam deja aranjat sa vizitam anumite zone alese dinainte. Am mers cu autocarul, cu trenul, si foarte mult cu piciorul, am vazut cele mai multe caderi de apa si cascade la un loc, am “invatat” despre vikingi, ambarcatiunile si istoria lor, am vizitat insulite legate intre ele prin tuneluri subacvatice, am ajuns la unul dintre cei mai vechi ghetari din Europa. Voi pune astazi cateva poze, dar voi reveni si cu alte cu povesti si imagini.
flamfiordgodoycascade2de-pe-vasfiord1cascade1kjosfossenfiord2haholmenspre-ghetar

Articole interesante:

Iti place? Click aici sa ii dai share!

Follow:
Share:

24 Comments

1. dorina
    09/08/2011 / 12:04

Superb !!Asteptam mai multe poze si impresii.

2. gabry.C
    09/08/2011 / 12:33

bine ai revenit mi ai lipsit.fantastica vacanta superbe poze.sapt viitoare vin in tara poate ai putin timp sa ne vedem te pupic

3. Cristina mer
    09/08/2011 / 12:41

Buna Dana!ma bucur mult ca ai avut o vacanta excelenta!night repair-ul de la e lauder imi place!te pup din Bergen!

4. alexandra
    09/08/2011 / 13:52

foarte frumos

5. Alexandra_A
    09/08/2011 / 15:01

Superba povestire! Superbe poze! Eu una abia astept sa mai vad la tine pe blog si alte poze (cu tine!!!) din vacanta!
    Am visat si eu pentru cateva minute ca sunt acolo, cat timp am citit povestirea ta…
    bine ai revenit in tara si multumesc ca ne impartasesti putin din viata ta!
    te pup Dana! o luna plina de lucruri minunate iti doresc!

6. mariac
    09/08/2011 / 15:03

buna draga Dana , si bun ajuns ACASA. Ma bucur nespus ca ai avut fun si liniste in vacanta ta ! cruise este minunat , am fost in Alaska , am plecat cu gandul ca-mi voi risipii banii , dar a fost superb! te pup , ma bucur ca te-ai bucurat de o vacanta de vis !

7. Didi.
    09/08/2011 / 15:21

Super poze Dana, ma bucur ca te-ai odihnit asa frumos.

8. maya
    09/08/2011 / 17:15

m+ar interesa cat tea costat totul,bine,fara cumaraturi,imi doresc tare mult o astfel de vacanta de a intreb ca sunt in perioada in care imi fac planuri marete..

9. maya
    09/08/2011 / 17:16

scuze scrisul,am trimis inainte sa verific si am sesizat greselile tarziu

10. Dana Sota
    09/08/2011 / 20:04

Te pup si eu Cristina, imi pare rau ca nu ne-am potrivit !

11. marika
    09/08/2011 / 22:02

Frumoase poze….Bine ai venit acasa si bine ai revenit pe blog 🙂
    P.S verifica emailul cu siguranta ai sa ai o surpriza.

12. Mihaela
    09/08/2011 / 22:37

Buna, Dana!!! Bine ai revenit! Foarte frumoase pozele, cum ma si asteptam de altfel:). Vreau sa te rog, imi poti recomanda o crema pentru ten uscat? O crema despre care stii ca se gaseste mai peste tot in lume, pentru ca nu locuiesc in Romania.
    Te pup si iti multumesc pentru sfaturile si ideile tale.
    As fi vrut sa te vad in emisiunea „ Dincolo de aparente”, insa nici pana acum nu a aparut emisiunea respectiva pe site-ul lor:(.

13. 09/08/2011 / 22:46

Mai vrem poze, arata minunat totul.

14. ioana
    09/08/2011 / 22:48

Foarte frumos,nu am luat in considerare pana acum o vacanta in Norvegia dar ma incanta ideea.Foarte frumoase pozale.

15. Constanta
    10/08/2011 / 07:03

Buna Dana,

Bine ai revenit!Cred ca s-a acumulat oboseala,dar una placuta.Frumoase locuri!intradevar ce a creat NATURA este unic.Astep cu nerabdare fotografii,comentarii si sfaturi.
    O zi frumoasa!

16. Dana Sota
    10/08/2011 / 08:54

Maya cel mai bine este sa intrebi la agentie, se pot face zeci de combinatii, ca la hotel, in functie de camera aleasa, excursii la tarm, etc…pot fi croaziere de la 2000 de euro in sus.

17. Dana Sota
    10/08/2011 / 09:00

Sigur Gabri, astept un semn, pup

18. gratiela
    10/08/2011 / 17:30

Buna Dana. Norvegia – o tara cu tarmuri dantelate. In mod sigur ai vazut un relief spectaculos.

19. Dana Sota
    11/08/2011 / 11:47

Buna Mihaela, sunt f multe prod pt ten uscat; poti incerca La Roche Posay Hydreane Rich sau Hydraphase Intense Rich sau Eucerin cu uree.

20. Dara
    11/08/2011 / 11:54

Buna Dana!In Bergen nu te-ai oprit?Acolo locuieste sora mea.Si este foarte frumos orasul!

21. Dana Sota
    11/08/2011 / 14:10

Sigur Dara, am scris deja 🙂 !

22. Mihaela
    11/08/2011 / 17:55

Multumesc din suflet si iti doresc un sfarsit de saptamana placut!!! Te pup.

23. Aly
    15/08/2011 / 20:54

Buna Dana!! Frumoase poze…si bine ai revenit:) !!Vreau sa te intreb, daca ai folosit prod din gama OXYANCE, sunt ok? As vreau sa achiz.crema matifianta….Mc, pupici

24. Dana Sota
    16/08/2011 / 10:05

Buna Aly, nu am folosit, dar am inteles ca sunt produse ok, isi fac treaba. Daca iti cumperi crema, te rog sa ne dai un feedback, merci